menu

Τίτσου (Tichu)

Ένα αρκετά δημοφιλές παιχνίδι για την νεολαία. Κανόνες και πως να το παίξετε με κλασική τράπουλα. Το μόνο κακό είναι ότι πρέπει να έχει 2 επιπλέον Joker με ίδιο σχέδιο από πίσω.


Στόχος :
Σε κάθε γύρο να βγείτε πρώτος και να έχετε μαζέψει τους περισσότερους πόντους. Η ομάδα που θα φτάσει πρώτη τους 1000 πόντους κερδίζει.

Προετοιμασία : 
Χωριζόμαστε σε 2 ομάδες των 2. Οι συμπαίκτες θα πρέπει να κάθονται απέναντι και όχι δίπλα.
Μοιράζουμε σε κάθε παίχτη πρώτα 8 φύλλα τα οποία και βλέπει, αφού έχουν πάρει όλοι από 8 φύλλα τότε μοιράζουμε και τα υπόλοιπα. Αφού έχουν δει οι παίχτες τα 8 πρώτα φύλλα αποφασίζουν αν θα πουν Grand Tichu ή όχι.
Αφού έχει κάποιος και τα 14 φύλλα του τότε πρέπει να δώσει από ένα φύλλο στους υπόλοιπους παίχτες και να πάρει και αυτός 1 από τον καθένα. Αν του δώσουν φύλλα πρώτα οι άλλοι παίχτες δεν τα ανοίγει μέχρι να δώσει και αυτός 3.
Πριν παίξει το πρώτο φύλλο ο κάθε παίχτης αποφασίζει αν θα πει Tichu.

Διαδικασία Παιχνιδιού : 

Το παιχνίδι ξεκινάει αυτός που έχει το Mah-Jong, και μετά παίζει αυτός από τα δεξιά του.

Οι παίχτες τώρα προσπαθούν να "κατεβάσουν" συνδυασμούς φύλλων που να "νικούν" τους συνδυασμούς των υπολοίπων παιχτών (π.χ. αν ο πρώτος παίχτης ρίξει ζευγάρι τότε όλοι οι υπόλοιποι παίχτες μπορούν να ρίξουν μόνο μεγαλύτερο ζευγάρι, νικάει αυτός με το μεγαλύτερο ζευγάρι). Ο παίχτης που νικάει τον γύρο μαζεύει όλα τα φύλλα που είναι ανοιχτά και τα κρατάει για καταμέτρηση στο τέλος. Ο παίχτης που νικάει παίζει πρώτος στον επόμενο γύρο.

Οι συνδυασμοί είναι :
1. Μονοφυλλία (2, 8, J, A κ.τ.λ.) - νικάει το μεγαλύτερο φύλλο.
2. Ζευγάρια (22, 66, KK κ.τ.λ.) - νικάει το μεγαλύτερο ζευγάρι.
3. Ζευγάρια στην σειρά (223344, 66778899JJ, 1010JJQQKKAA κ.τ.λ.) - Αν ο πρώτος ρίξει 3 ζευγάρια στην σειρά τότε όλοι μπορούν να ρίξουν 3 ζευγάρια στην σειρά και όχι 2 ή 4, νικάει το μεγαλύτερο ζευγάρι.
4. Τριπλά (444, 999, QQQ κ.τ.λ.) - νικάει η μεγαλύτερη τριάδα.
5. Φουλ - Τριπλά και ζευγάρι μαζί (222-QQ, 555-33, KKK-77 κ.τ.λ.) - νικάει η μεγαλύτερη τριάδα.
6. Κέντα - Τουλάχιστον 5 φύλλα και πάνω (23456, 5678910, 8910JQK κ.τ.λ.) - Αν ο πρώτος ρίξει κέντα με 7 φύλλα τότε όλοι μπορούν να ρίξουν κέντα με 7 φύλλα και όχι με 6 ή 8, νικάει η μεγαλύτερη κέντα.

Και οι ΜΠΟΜΠΕΣ, που τα νικούν όλα τα παραπάνω.
1. Καρέ - 4 ίδια φύλλα (2222, 6666, QQQQ κ.τ.λ.) - την νικάει μεγαλύτερο Καρέ ή Φλος.
2. Φλος - Κέντα με 5 φύλλα ίδιου χρώματος (23456, 45678, 10JQKA) - το νικάει μεγαλύτερο Φλος.
Δεν μπορείς να κάνεις Μπόμπα με Φοίνικα.
Δεν μπορείς να πετάξεις Μπόμπα πάνω από Σκυλιά.
Δεν μπορείς να πετάξεις Μπόμπα χωρίς να έχει πέσει τουλάχιστον ένα φύλλο.
Οι Μπόμπες μπορούν να παιχτούν σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο ακόμα και αν δεν είναι η σειρά του παίχτη που την ρίχνει.

Τα 4 ειδικά φύλλα : Mah-jong, Σκυλιά, Φοίνικας, Δράκος (4 Joker, που θα πρέπει να τα σημαδέψετε).
1. Mah-jong : Καθορίζει ποιος παίχτης θα παίξει πρώτος. Αυτός που έχει το MJ μπορεί να παίξει είτε το MJ είτε όποιον άλλον συνδυασμό θέλει. Το MJ μετράει σαν 1, είναι το μοναδικό 1 ο Άσσος είναι μεγαλύτερος του K. Άμα ο παίχτης αποφασίσει να παίξει το MJ μπορεί να το παίξει μόνο του είτε σαν κέντα κατεβάζοντας και τα υπόλοιπα φύλλα μαζί. Όταν ρίξει το MJ μπορεί να ζητήσει από τον επόμενο παίχτη τι να πετάξει, μονοφυλλία ή κέντα ίσων φύλλων με αυτά που έριξε και να περιέχει μέσα το φύλλο που θα ζητήσει. Αν το φύλλο που ζήτησε το έχει ο επόμενος παίχτης σαν Μπόμπα τότε πρέπει να ρίξει την Μπόμπα και όχι το 1 μόνο από τα 4 ή τα 5. Σε περίπτωση που ο επόμενος παίχτης δεν έχει αυτό που ζητήθηκε τότε θα πρέπει να το πετάξει ο επόμενος κ.τ.λ. Αν δεν το πετάξει κανείς τότε η επιθυμία του πρώτου παίχτη πρέπει να πραγματοποιηθεί στον επόμενο γύρο κ.τ.λ. μέχρι να πεταχτεί το φύλλο που ζητήθηκε.
2. Σκυλιά : Το φύλλο αυτό δίνει την σειρά στον απέναντι παίχτη (τον συμπαίχτη). Το φύλλο αυτό μπορεί να πεταχτεί μόνο στην αρχή του γύρου, δηλαδή, δεν μπορεί να πεταχτεί πάνω από τίποτα.
3. Φοίνικας : Αυτό το φύλλο μπορεί να παιχτεί σαν μπαλαντέρ για να φτιάξετε κάποιον συνδυασμό ή σε κάποια μονοφυλλία να παιχτεί πάνω από κάποιο φύλλο και να έχει αξία +0,5 (Δεν μπορεί να παιχτεί πάνω από Δράκο).
4. Δράκος : Το φύλλο αυτό είναι το μεγαλύτερο όταν παίζετε μονοφυλλία (ακόμα και από τον Φοίνικα που είναι πάνω από Α. Τον Δράκο τον νικάν οι Μπόμπες. Όταν ένας παίχτης πάρει τον γύρο με Δράκο θα πρέπει να δώσει την μπάζα αυτού του γύρου σε κάποιον αντίπαλο. Αν το γύρος με τον Δράκο τον κερδίσει κάποιος με Μπόμπα τότε την μπάζα την κρατάει αυτός και δεν την δίνει πουθενά.

Σε κάθε τέλος του γύρου μετράμε πόντους. Ο τελευταίως παίχτης δίνει τα χαρτιά που έχει ακόμα στα χέρια του στους αντιπάλους, ενώ την μπάζα του την παίρνει ο παίχτης που βγήκε πρώτος. Οι πόντοι μετριούνται ομαδικά ,δηλαδή το σύνολο τον πόντων που έχουν οι 2 συμπαίχτες.
Πόντοι :
5 πόντοι κάθε 5.
10 πόντοι κάθε 10 και K.
25 πόντοι ο Δράκος.
-25 πόντοι ο Φοίνικας.
100 πόντους το Tichu.
200 πόντους το Gand Tichu.
Για να κερδίσει η ομάδα τους πόντους του Tichu ή του Grand Tichu θα πρέπει ο παίχτης που το είπε να βγει πρώτος. Διαφορετικά (ακόμα και αν βγει πρώτος ο συμπαίκτης σου)η ομάδα χάνει -100 και -200 πόντους αντίστοιχα.

Σε περίπτωση που την πρώτη και την δεύτερη θέσει τις έχουν 2 παίχτες από την ίδια ομάδα τότε κάνατε 1-2 και οι ομάδα έχει 200 πόντους αυτόματα. Στο 1-2 δεν μετράνε οι πόντοι από τα φύλλα, αλλά τα Tichu και Grand Tichu μετράνε κανονικά.

Κενά σημεία. Δεν βρήκα κάπου να λέει τι γίνεται σε περίπτωση :
1. που αυτό που ζητήσει το MJ δεν ικανοποιηθεί στον πρώτο γύρο αν στο επόμενο μπορεί να παιχτεί μόνο μονοφυλλία ή και με οποιονδήποτε συνδυασμό αρκεί να βρίσκετε μέσα.
2. μονοφυλλίας που αυτό που ζητάει το MJ είναι σε Μπόμπα Κέντα, αν ο παίχτης πρέπει να πετάξει την Μπόμπα ή μπορεί ,σε περίπτωση που το έχει 2 φορές, να πετάξει το άλλο φύλλο μόνο του.

Στοιχεία : 
Παίχτες : 4
Χαρτιά : 56 (1 τράπουλα και 4 Joker)

Πηγή : http://tichugr.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου